Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

30 Juni 2014 | Nederland, Breukelen

Het lijkt nog zo kort geleden dat ik voor het eerst met de opleidingsdirecteur van de Theologische Universiteit Kampen waar ik studeer sprak over het idee om een periode in het buitenland te studeren. Toch is het al weer negen maanden geleden en is er in die periode ontzettend veel gebeurd!

De eerste stap was natuurlijk bedenken in welk land en aan welke universiteit ik wilde gaan studeren. Zelf durfde ik niet zo groot te dromen, België leek mij wel wat. Maar mijn lieve familie moedigde mij aan om, nu de kans zich voordeed, er uit te halen wat er in zit. Uiteindelijk kwam ik op de site van Redcliffe College terecht. Dit is een universiteit die zich helemaal richt op het toerusten van mensen die de zending in willen of missionair werk willen gaan doen in hun eigen land. Dat sprak mij natuurlijk aan, maar het was vooral het totaalplaatje van Redcliffe College dat aansprak. Vakken rond missie, meer dan 20 verschillende nationaliteiten die samenleven op de campus en genoeg activiteiten (zoals het verplichte corvee!) om ook binnen die korte tijd echt onderdeel van een gemeenschap te worden. Vanaf het eerste contact met Redcliffe College stond het dan ook vast: dit is de universiteit waar ik naar toe wil!

Maar dan komt de vraag hoe ik dit ga financieren? De Theologische Universiteit beloofde financieel bij te springen indien nodig. Echt fantastisch van ze! Maar ik moest dus wel eerst op zoek naar sponsors. Verschillende fondsen waren bereid om mij te steunen, namelijk het ‘Pro Rege Studiefonds’, de ‘Honderd gulden reis’ en stichting ‘Zonneweelde’. Ik ben hen ontzettend dankbaar voor hun steun. Maar stil werd ik ook van alle steun uit mijn persoonlijke omgeving. Mijn werkgever ‘Jumbo Breukelen’, de kapsalon ‘Any Hair’, de mensen uit mijn kerk – de NGK Breukelen en al mijn lieve collega’s, vrienden en familie; allemaal hebben jullie besloten mij te steunen. Ik ben jullie daarvoor echt heel dankbaar!!! Zonder jullie zou ik deze reis niet kunnen maken! Bovenal ben ik echter God dankbaar dat hij mij deze kans geeft en zulke lieve mensen om mij heen heeft gegeven die mij steunen.

Op donderdag 11 september is het zover. Dan vertrek ik om 8.45 uur van Schiphol op weg naar Birmingham om vandaar verder te gaan met de trein naar Gloucester. Dan volgen er drie maanden aan het Redcliffe College waarin ik mij bezig zal houden met de praktijk van missie in Europa, leiderschap en het communiceren van het evangelie met de inzet van bijvoorbeeld social media en film. Op zaterdag 13 december hoop ik weer in Nederland aan te komen. In de tussentijd hoop ik jullie echter via dit weblog op de hoogte te houden van al mijn avonturen in Engeland.

Wil je een mailtje ontvangen als ik weer een nieuw weblog plaats? Meld je dan hiernaast aan voor de mailinglist!

Groetjes, Debbie

Ps. Hierbij vast de link naar een filmpje van Redcliffe College, zodat jullie vast een indruk kunnen krijgen waar ik over drie maanden terechtkom!

http://www.youtube.com/watch?v=a3OzO9wjqlU&feature=youtu.be

  • 30 Juni 2014 - 15:54

    Dorina:

    Ha Debbie,
    Het is spannend maar o wat een heerlijke kans! Geniet van de tijd die er is tot je vertrek. Die is minstens zo leuk als er zijn. Ik ga je volgen, ben zo blij voor je en heb er alle vertrouwen in dat je er veel leert en gevuld terug zal komen. Wie weet welke wegen er daarna voor je open gaan?!
    Liefs van Dorina

  • 30 Juni 2014 - 16:59

    Geranne:

    Leuk om te lezen Debbie!
    Hopelijk lukt het je om in drie maanden tijd veel kennis op te doen én te genieten van een nieuwe plek,
    nieuwe mensen en een andere cultuur.
    God Bless You!

  • 01 Juli 2014 - 11:58

    Lida Kuiken:

    Hoi Debbie,

    Ja ja, het gaat nu echt bijna beginnen.
    Jan en ik zullen je van het begin tot het einde volgen, en kijken uit naar je verslag.
    Wij wensen jou een fijne tijd toe, veel succes met je studie, maar bovenal genieten!!!!!!!!

    Lieve groet,
    Jan en Lida

  • 03 Juli 2014 - 14:06

    P.H.R. Van Houwelingen:

    Dag Debbie, jij wordt onze pionier op het gebied van fondsenwerving. Je hebt in korte tijd heel wat sponsoring weten te realiseren. Maar het is de moeite waard, die extra tijd van studie in Engeland! Wees verzekerd van alle morele en praktische support die we vanuit de TU Kampen kunnen bieden en ga met God.
    Rob van Houwelingen, hoogleraar Nieuwe Testament en opleidingsdirecteur

  • 05 Juli 2014 - 10:39

    Jan En Margo Den Boer:

    Wat zijn we dankbaar voor de kans die je krijgt. Ga met God en weet dat wij thuis biddend om je heen staan. We hopen dat je een hele mooie en leerzame tijd tegemoet mag gaan en mag groeien in je geloof.
    Geniet bovenal ook van het gemeenschapsleven daar.

    Liefs, van je vader en moeder

  • 14 Juli 2014 - 08:12

    Elizabeth Blokland:

    Hoi Debbie!

    Wat leuk dat het nu bijna zover is! Ik ga je volgen! Geniet nu ook nog even lekker van de voorbereidingen en alle mensen om je heen en een hele goede tijd gewenst.

    Groet, Elizabeth Blokland (TU)

  • 06 Augustus 2014 - 09:10

    Evy Van Der Sanden:

    Beste Debbie,

    Momenteel werk ik aan een verhaal voor NRC Handelsblad. Voor dat verhaal zou ik graag met je in contact komen, zodat ik je meer informatie kan geven en jij al dan niet je medewerking toe kunt zeggen. Je kunt me bereiken via e.vandersanden@nrc.nl. Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Evy van der Sanden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 941
Totaal aantal bezoekers 11390

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: