Leven op Redcliffe College...hoe ziet dat eruit? - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Leven op Redcliffe College...hoe ziet dat eruit? - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Leven op Redcliffe College...hoe ziet dat eruit?

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

26 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo allemaal,

daar ben ik weer! Al weer een week voorbij...wat gaat de tijd hard! Veel mensen vragen mij hoe het leven op Redcliffe College er nu precies uitziet, daarom daar vandaag iets meer aandacht voor!

Een dag op Redcliffe College start natuurlijk met....het ontbijt. Het is ontzettend luxe, want driemaal per dag (met de vakantie als uitzondering) staat er eten voor ons klaar. Dus ook bij het ontbijt. Je kunt kiezen uit toast en/of muesli, yoghurt, etc. Na het ontbijt is er meestal een speciale opening van de dag waar je naar toe kunt gaan. Zo hebben we op maandag een opening waarbij we met elkaar zingen, dinsdag bidden we voor zendelingen in verschillende werelddelen, woensdag voor wat er zoal in de wereld gebeurd en vrijdag bidden we voor wat er op College gebeurd. Op donderdag hebben we geen speciale opening, maar dat komt omdat we later in de ochtend 'community worship' hebben. Dit is een soort kerkdienst met alle studenten en docenten die veel lijkt op de 'HandsUp Praisediensten' in het Witte Kerkje.

Na de opening is het vaak tijd voor colleges (met uitzondering van de donderdag en vrijdag wat voor mij zelfstudie-dagen zijn). Om 13.00 uur is het vervolgens tijd om met iedereen die er is te lunchen. Geen lunch met brood zoals wij dat kennen, maar een warme maaltijd compleet met dessert. 's Middags zijn er nog enkele colleges en is er ook tijd voor zelfstudie. Om 18.00 uur is het dan weer tijd voor een warme maaltijd. De warme maaltijden zijn erg gevarieerd, de koks worden duidelijk geïnspireerd door allerlei verschillende culturen (al denk ik niet dat ik hier Nederlandse maaltjes als hutspot hoef te verwachten!). De desserts zijn werkelijk verrukkelijk; het is altijd iets van taart of cake. Gisteren hadden we bijvoorbeeld 'mississipi mud'. Gelukkig hebben ze als alternatieve desserts ook kleine bakjes yoghurt en appels - dat bevat toch net iets minder calorieën.

Na het eten gaat iedereen meestal nog even aan de studie, maar daarna zoeken de studenten die nog wat willen ontspannen elkaar op. Soms gewoon om een film te kijken, soms omdat er een wandeling of iets anders georganiseerd wordt. Ook in het weekend worden er activiteiten georganiseerd, al dan niet spontaan. Op zondag gaat iedereen hier naar verschillende kerken, net wat bij hen past, en 's middags nemen de meeste studenten de tijd om even met thuis bij te kletsen en gewoon even lekker te ontspannen.

Al met al begin ik na twee weken al aardig aan het ritme hier op College te wennen. Ik heb mijn eigen plekjes gevonden waar ik mij goed kan concentreren tijdens het studeren en begin echt in het studieritme te komen. Tegelijkertijd heb ik tot nu ook genoeg tijd over om te kunnen genieten van het gemeenschapsleven hier op College. Mijn kamer (ja, ik heb een eigen kamer!) is verder ook echt 'mijn' kamer geworden door alle lieve kaarten en posters die ik uit Nederland ontvang. Het is telkens weer een feest als ik post ontvang! Bedankt daarvoor!

Als extraatje wat foto's van de Cathedral van Gloucester waar ik zaterdag met wat medestudenten heen ben geweest. Echt een prachtige kerk!

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor het feit dat ik zo snel aan het ritme hier op College wen.
- Dankpunt: voor het gemeenschapsleven hier op college, waardoor je je al snel thuis voelt.
- Gebedspunt: ik ben nog zoekende naar een kerk voor de periode hier in Gloucester. Willen jullie meebidden dat ik een kerk vind waar ik mij thuis voel?
- Gebedspunt: mijn RSI heeft de neiging op te spelen. Willen jullie meebidden dat dit toch geheel over mag gaan?

Een fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 28 September 2014 - 23:34

    Wil Wiebes:

    Hoi Debbie,
    Leuk om te horen hoe je dagen daar zo'n beetje gevuld zijn. Er komt wel heel veel nieuws op je af, zo te horen, maar gelukkig dat je het wel leuk vindt en dat je fijne medestudenten hebt.
    Twee warme maaltijden per dag, dat klinkt erg zwaar. Heel anders dan wij hier gewend zijn. En wat de hutspot betreft . . . . des te lekkerder smaakt het weer als je thuis bent.
    Nou, veel succes met de studie verder en ook veel plezier.

    Groetjes, Wil Wiebes

  • 29 September 2014 - 11:04

    Richard Roest:

    Hai debbie, leuk om je verslagjes te lezen. Mooi dat je ritme en studie lukt, en gezelligheid is er volgens mij ook al:-)

    Mississipi Mud, dat klinkt modderig, haha...wel leuk al die desserts

    Alle goeds en vrucht en zegen in je Redcliff life!

  • 29 September 2014 - 11:09

    Dorina:

    Lieve Debbie,
    Wat een feest jou berichten te lezen. Ik zie je ook voor me, serieus en genieten. Wat een prachtige kathedraal, wat moet dan een enorme akkoestiek geven! Misschien dat je een eenvoudig Nederlandse psalm of ander lied hen kan aanleren? (aan medestudenten hoor, ha!).
    Lieve groeten van Dorina

  • 30 September 2014 - 11:10

    Anneke Prins-van Veelen:

    Ha Debbie,
    Net in TU Weekly over je stage gelezen; had je al een tijd niet gezien of gesproken. 'k Blijf graag op de hoogte en ik wens je alle goeds en Gods zegen daar.
    Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 11387

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: