Sunny and dry! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Sunny and dry! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Sunny and dry!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

03 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo allemaal,

hier weer een update vanuit het zonnige en droge Gloucester! Nooit gedacht dat het in september nog zulk mooi en zonnig weer zou zijn in Engeland! Maar het is het toch echt; ik heb deze week een aantal keren heerlijk buiten kunnen studeren. We hebben een prachtige tuin waar je gerust tot 18.00 uur in de zon kunt zitten. Ideaal dus om studeren te kunnen combineren met genieten van wat frisse buitenlucht!

Het is pas mijn derde week hier, maar ik merk nu al dat ik qua studie in een andere fase terecht kom. Draaide het de eerste weken om colleges volgen en leeswerk, nu beginnen de eerste opdrachten te komen. Over twee weken heb ik mijn eerste presentatie in het Engels en tevens heb ik dan een deadline voor een plan van aanpak voor een te ontwikkelen product. Het is ontzettend leuk om nu al met de theorie die je ontvangt aan de slag te kunnen, zeker omdat de opdrachten heel relevant zijn voor mijn latere beroepspraktijk. Zo zal mijn eerste presentatie gaan over de Alpha-cursus, een introductiecursus over het christelijk geloof. Het product dat ik moet ontwikkelen is bedoelt om jongeren in contact te brengen met de Bijbel. Wel merk ik dat het nog best lastig is om mijn gedachten in het Engels op papier te zetten. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit, net als het gegaan is met het luisteren en spreken, snel zal verbeteren. Zo helpen mijn medestudenten mij regelmatig om de goede woorden te vinden.

Een goed woord om Redcliffe College te omschrijven is 'internationale familie'. We hebben hier relatief weinig studenten; ik denk dat er gemiddeld rond de 50 studenten rondlopen. Daardoor ken je al snel iedereen bij naam en omdat je niet alleen samen studeert maar ook in één gebouw leeft voelt het al snel als familie. Daarnaast komen we uit allerlei verschillende landen: Engeland, Schotland, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Hongarije, Noorwegen, Zweden, Finland, Nigeria, China en Zuid-Afrika. Eigenlijk de wereld in het klein. Het is ontzettend leuk om van anderen culturen te mogen leren. Zo deed het mij extra beseffen hoe bevoorrecht ik ben dat ik gewoon in Nederland kan vertellen dat ik theologie studeer, toen mijn Chinese medestudente mij vertelde dat dit in China echt niet kan. Godsdienstvrijheid is nog lang niet overal een feit.

Het internationale karakter levert ook grappige situaties op. Zo heeft momenteel één van mijn Nigeriaanse medestudenten een hele studieruimte voor zichzelf vanwege de kamertemperatuur. Hij is net gearriveerd en vindt Engeland maar ontzettend koud, dus stookt de kachel flink op. Maar wij westerlingen vinden dat veel te heet en zitten dus in de andere studieruimte met de ramen wijd open (natuurlijk nodigen we onze Nigeriaanse studiegenoot wel uit voor de koffiepauze!).

Het feit dat mijn medestudenten uit zoveel verschillende landen komen, maar ook het feit dat ze naar heel verschillende landen zullen gaan om daar te werken zorgt ervoor dat ik hier nauwelijks of geen foto's van medestudenten zal plaatsen. Zo zijn hier verschillende Westerse studenten die in landen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten of Azië willen gaan werken. Voor hen is het beter niet online geassocieerd te worden met een 'Mission College'. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld mijn Chinese medestudent. Dus wees niet bang - ik ben niet eenzaam, maar doe juist veel leuke dingen met anderen - ik plaats hier alleen geen foto's van.

Maar waar ik wel foto's van kan laten zien is het mooie landschap! Dus bij deze weer wat mooie foto's van de omgeving en van Redcliffe College.

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor het feit dat het beter gaat met mijn RSI. Het is nog niet geheel over, maar ik heb er veel minder last van.
- Dankpunt: Voor de ontzettend relevante opdrachten die mij helpen om hetgeen ik hier leer nu al deels in praktijk te brengen.
- Dankpunt: Voor de veelkleurigheid van Gods kerk, waarvan ik hier op Redcliffe getuige van mag zijn en van mag leren.
- Gebedspunt: willen jullie bidden dat het schrijven van mijn opdrachten in het Engels voorspoedig zal gaan. Dat ik in staat ben wat in mijn hoofd leeft, goed op papier te zetten en de opdrachten goed te volbrengen?

Een fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 03 Oktober 2014 - 20:23

    Selina:

    Wat goed om te lezen dat je het naar je zin heb

  • 03 Oktober 2014 - 20:25

    Lida Kuiken:

    Hey Debbie,

    Wat leuk om weer een berichtje van je te lezen, en fijn dat je je er al zo thuis voelt.
    Inderdaad heel leuk om met verschillende nationaliteiten ( mede studenten ) om te gaan.
    Heb je de kruidnoten al op hahahahaha.
    Wij wensen je succes met je presentatie, dat komt vast goed ;)

    Lieve groet van ons ,

    Jan en Lida Kuiken

  • 03 Oktober 2014 - 20:26

    Mirjam:

    Haha die is goed van dat temperatuurverschil!!! :-) Zo beleef je nog wat met elkaar!
    Super leuk om je verhalen te lezen. Mis je wel hoor, maar zo is het net of ik een beetje bij je ben. De foto's zijn mooi en geven zeker een goede indruk!
    Hou van jou lieve zus!

    Liefs, Mirjam

  • 04 Oktober 2014 - 11:21

    Jan En Margo Den Boer:

    Heel leuk om je weblog weer te lezen. We kijken echt uit naar al die verhalen van je. Geweldig!
    veel liefs van papa en mama

  • 04 Oktober 2014 - 21:03

    Merel Nap:

    Hee Debbie!

    Toffe verhalen weer, lijkt me een heel inspirerende plaats om te zijn!

    Liefs!

  • 05 Oktober 2014 - 06:00

    Jeroen En Gerdiene, Hannah, Mart En Lynne:

    Ha Debbie, Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen en te horen dat het goed gaat! Mooi om met zoveel verschillende mensen en culturen te zijn en te leren van en met elkaar. lieve groet van ons allemaal

  • 05 Oktober 2014 - 14:54

    Elise Damm:

    Wat schrijf je leuke verslagen Debbie! Heel veel succes met alles wat je onderneemt, en dat je dat met veel zegen mag volbrengen!
    Groetjes,
    Elise

  • 07 Oktober 2014 - 19:13

    Anja Overgaag:

    Lieve Debbie
    Wat leuk
    Je enthousiaste verhalen te lezen!
    Wat een mooie ervaring met zoveel verschillende nationaliteiten ervaringen te delen!
    Geniet van dat alles en het
    Mooie Engeland!
    Hartelijke
    Groet
    Ad Anja Valerie Floris en Claire(woont nu in Antwerpen en heeft het ook heerlijk met ongeveer dezelfde leuke ervaringen!)

  • 07 Oktober 2014 - 19:13

    Anja Overgaag:

    Lieve Debbie
    Wat leuk
    Je enthousiaste verhalen te lezen!
    Wat een mooie ervaring met zoveel verschillende nationaliteiten ervaringen te delen!
    Geniet van dat alles en het
    Mooie Engeland!
    Hartelijke
    Groet
    Ad Anja Valerie Floris en Claire(woont nu in Antwerpen en heeft het ook heerlijk met ongeveer dezelfde leuke ervaringen!)

  • 08 Oktober 2014 - 10:24

    Arieke:

    haha prachtig dat temperatuur verschil. Veel succes!

  • 08 Oktober 2014 - 13:18

    Kees Haak:

    Ha, ik begrijp die Nigeriaan maar al te goed. Wij komen net terug uit Indonesia en vinden het hier maar bar koud, zelfs in de zon met 20 graden lijkt het voor ons dat we bevroren zijn. In Bali was het elke dag 33 graden, Heerlijk. He, heel veel succes met je schrijfwerk. Het is geloof ik wel allemaal een kolfje naar je hand, lekker plannen, deadlines, presenteren. Ik zie je daar al rondlopen. Moet je een speciale Alfacursus voor de jeugd doen, bv. een versie die in Nederland wordt gebruikt, of de algemene van Alfa zelf? Je weet dat ze van deputaten evangelisatie in Zwolle, missionair.nl een variatie geschreven hebben? Groeten en zegen,
    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 11388

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: