Het einde van de vakantie komt in zicht - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Het einde van de vakantie komt in zicht - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Het einde van de vakantie komt in zicht

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

31 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo lieve allemaal,

vandaag een extra vroeg verslag! En niet zonder reden: nog een paar uurtjes en dan kan ik mijn vader en Mirjam van het busstation ophalen. Ze zijn al in Engeland! Nog snel even de laatste dingetjes doen voordat ze komen (hun kamers schoonmaken, boodschappen doen en natuurlijk deze update schrijven) en dan ben ik er helemaal klaar voor. Het belooft een ontzettend leuk weekend te worden!

Het is een mooie afsluiting van een leuke vakantie! Want leuk was het! Naast al het studeren (één opdracht is af en met twee anderen ben ik weer een stukje verder!) hebben we het met de achterblijvers gezellig gemaakt. 's Avonds bijvoorbeeld lekker met elkaar film kijken of puzzelen. En we hebben ook een kookrooster gemaakt en in tweetallen om beurten voor de groep gekookt. Dan kun je eens zelf bepalen wat er op het menu staat, hutspot bijvoorbeeld. Of lekker pannenkoeken of spaghetti! Heerlijk! Maar we realiseerden ons ook wel hoe lekker het is dat er normaal gesproken elke dag voor ons wordt gekookt, want wat een tijd houd je dan over voor je studie!

Gisteren zijn we met alle Nederlanders (vijf in totaal) naar Cardiff geweest, de hoofdstad van Wales. Heerlijk om er een dagje uit te zijn en wat van Wales te zien. Je waant je echt in een ander land. Zo moet je als je de brug overkomt en Wales binnengaat tol betalen en heeft Wales een eigen taal waar ik ik in ieder geval niet zoveel van begrijp. Wisten jullie trouwens dat de plaats met de langste plaatsnaam van Europa in Wales ligt? We zijn er nu niet geweest (het ligt helemaal in het noorden van Wales), maar het is een naam met wel 58 letters en het is echt niet uit te spreken!

De winkelcentra zijn hier verder al helemaal in kerstsfeer, compleet met kerstbomen. Je zou bijna denken dat het december is, ware het niet dat het buiten nog zo lekker is. Zo hebben we gisteren voordat we naar het centrum van Cardiff gingen nog lekker kunnen genieten van een openluchtmuseum met oude boerderijtjes, etc. De medewerkers in de winkels konden trouwens wel merken dat er Nederlanders in de buurt waren. Als ze kookwekkers in hun zaak hadden, gingen deze zeker af nadat wij binnen waren geweest. Een geintje van de jongens in de groep. Dat doet mij trouwens wel denken aan een zeker persoon in Nederland...

Als afsluiting van de dag heb ik gisteren ook nog even kennisgemaakt met een andere cultuur. Want als je in Engeland bent, dan moet je toch ook het Indiase eten proberen. Dat is wel even heel wat anders dan de Nederlandse hutspot, maar het was wel leuk om een keertje te proberen!

Volgende week begint het echte schoolleven weer. En dan zal het nog drukker worden omdat de deadlines dichterbij komen. Maar ik kan er nu in ieder geval weer uitgerust tegenaan!

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor deze vakantie die me nieuwe energie geeft om er volgende week weer tegen aan te gaan en die mij de kans bood om aan enkele opdrachten te werken.
- Gebedspunt: voor een goede tijd met mijn vader en Mirjam
- Gebedspunt: voor weer een goede start van het schoolleven.

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 31 Oktober 2014 - 11:43

    Jeany:

    Mooie belevenissen Debby. Wens jouw een Gezegend weekend met je vader en Mirjam Geniet ervan.

  • 31 Oktober 2014 - 12:23

    Anja Overgaag:

    hi Debbie,

    Leuk je verslagen weer te lezen! Goed te lezen dat je je omgeving ook aan het verkennen bent!
    En de multiculturele ervaringen, die je nu ervaart en waar je van alles mee kunt doen!
    Doe de groetjes aan Papa en Mirjam, een heel gezellig weekend, leuk dat zij kunnen zien waar je woont, en leeft op dit moment! Hoop dat het weer net zo mooi is als in Nederland op dit moment, zodat jullie kunnen genieten van het einde van deze vakantie!

    hartelijke groet,
    Ad, Anja, Valerie, Floris en Claire

  • 31 Oktober 2014 - 13:06

    Marieke:

    Hoi Debs,

    Gaaf om je verhalen te lezen
    Heel veel plezier met je vader en Mirjam, maak er een mooi weekend van.

    Groetjes Marieke (ook namens Bart)

  • 31 Oktober 2014 - 14:01

    Margo Den Boer:

    Wat geniet ik elke keer weer van je verhalen! Nou je bezoek is onderweg. Ze zitten al in de bus richting Gloucester. Heel veel plezier met elkaar! Veel liefs, mama

  • 31 Oktober 2014 - 19:17

    Wil Wiebes:

    Hoi Debbie,

    Wat fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad. En dat het nog zulk lekker weer is.
    Heel veel plezier met je vader en Mirjam. Ik hoop dat jullie er met volle teugen van kunnen genieten!!!

    Groetjes, ook namens John,
    Wil

  • 31 Oktober 2014 - 19:43

    Henk En Aukje De Wilde:

    Lieve Debbie
    wij vinden jou verslagjes heelleuk en vooral de foto,s.
    zo blijven we mooi op de hoogte.
    geniet van de tijd dat jouvader enMirjam bij je komen
    doe ze vooral de hartelijke groeten van ons.
    ps; het was leuk om julie te ontmoeten op de camping met jullie vonden wij.
    veelliefs ,voor jullie allemaal Henk -Aukje hr gr

  • 31 Oktober 2014 - 23:25

    Marja De Hoop:

    Ha Debbie,

    Wat gezellig om over jouw ervaringen te lezen.
    Fijn dat je zo hebt kunnen genieten van je vakantie, en nu natuurlijk
    een heerlijk weekend met je vader en Mirjam.
    Daarna succes met je studie, zet 'm op.
    liefs,
    Marja

  • 06 November 2014 - 22:41

    Gerry Bos:

    Ha Debbie, in één keer alle verslagen gelezen: wat leuk om zo op de hoogte te kunnen zijn van wat je doet. Wat zal je Engels intussen in bloei staan :) fluitje van een cent voor jou nu natuurlijk. Heb je geen zin om een heel jaar te blijven? Het lijkt me een knusse bedoening, hoewel je ook wel moet aanpoten om je opdrachten uit te voeren. Ik wens je veel plezier bij het vervolg en moed om je te blijven inzetten ook als het weleens lastig is. Erg leuk je vader en zus even te zien via Facebook. Fijn voor je en voor hen dat ze er waren! Hartelijke groet, Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 11389

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: