Good afternoon everyone!! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Good afternoon everyone!! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Good afternoon everyone!!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

13 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo allemaal,

zoals beloofd hier een wat uitgebreider blog om jullie bij te praten over mijn eerste dagen! Maar allereerst: bedankt voor alle lieve berichtjes! Echt heel leuk om dat allemaal te lezen!

Tegen de reis zag ik best wel op, maar het is echt meegevallen. Het begon 's ochtends al met een leuke verrassing. Mijn ouders hadden mij ervan overtuigd dat een vriendin van hen mee zou gaan naar Schiphol. Maar jullie raden het al....dat was natuurlijk niet het geval. Om 6 uur 's ochtends stond namelijk Ron Borgdorff voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Voor degenen die Ron niet kennen: hij is ook lid van het Witte kerkje en heeft veel met mij meegedacht in de voorbereidingen. Het was dus een leuke verrassing dat juist hij voor de deur stond! De reis zelf was vrij lang, maar ik had weinig vertraging en met af en toe wat vragen heb ik mij prima gered.

Na aankomst had ik alle tijd om mijn kamer in te richten en daarna hebben we met alle studenten gegeten. Ook is toen het leiderschapsteam van de universiteit voorgesteld. 's Avonds was er nog de mogelijkheid om elkaar bij het kampvuur beter te leren kennen. Die kans wilde ik natuurlijk niet missen!

Gisteren hebben we de echte introductiedag gehad. Toen ik opstond zag ik als een berg tegen de dag op, omdat ik echt barstende koppijn had. Maar met wat aspirines en ik geloof ook dankzij het gebed van veel lieve mensen in Nederland ging dit toch over en kon ik van de dag genieten. De dag had allerlei verschillende elementen: van samen zingen, bidden en Bijbellezen tot een rondleiding door het gebouw en het vastleggen van mijn keuze voor de vakken. Het was erg intensief, maar maakt wel dat ik mij nog meer thuis voel doordat ik nu veel beter weet waar alles is en hoe alles gaat en al veel mensen heb leren kennen.

Ik heb al heel wat leuke dingen over Engeland ontdekt. Bijvoorbeeld:
- De Engelsen zijn echt heel 'links-georiënteerd'. Als je de deur op slot wilt doen, draai je naar links en niet naar rechts zoals in Nederland.
- Het ontbijt is hier heel licht (muesli en/of toast), terwijl de lunch heel zwaar is - dit is gewoon een complete warme maaltijd.
- Zowel 's middags als 's avonds eet men een toetje. Meestal is dit iets van taart ofzo. Gelukkig hebben ze hier ook fruit of yoghurt!
- We hebben hier toch ook veel dingen die aan Nederland doen denken: ik heb al een Aldi en Spar supermarkt gezien. We hebben hier een 'Gouda Street' en in de supermarkt vind je beschuit met de omschrijving dat het 'typical Dutch' is.

Vanmiddag ga ik op ontdekkingstocht door Gloucester met een tour die georganiseerd wordt door enkele studenten. Het belooft heel leuk te worden, heb ik mij laten vertellen. We zullen langs allerlei bezienswaardigheden gaan, zoals de bekende 'cathedral' en 'the Docks' (de haven). Met verder een quiz night vanavond en morgen nog een wandeling in de omgeving is dit weekend vooral gericht op het leren kennen van medestudenten en Gloucester en het wennen aan de Engelse taal.

Vanaf maandag begint het echte schoolleven. Ik heb er ontzettend veel zin in. De meeste docenten die zich hebben voorgesteld hebben een achtergrond als zendeling. Zij hebben gewerkt in allerlei verschillende landen en hebben allerlei mooie ervaringen in hun 'rugzak'. Ik kijk er naar uit om van hen te mogen leren!

Gebeds- en dankpunten:
- Dankpunt: De goede reis en goede start.
- Gebedspunt: deze eerste collegeweek - dat het leerzame college-uren zullen zijn en dat het mij zal lukken om het Engels bij te benen (wat tot nu toe gelukkig goed gaat!)

Tot snel weer!

Liefs, Debbie

  • 13 September 2014 - 15:49

    Aniek Van Wijgerden:

    Lieve Debbie, wat fijn om een update van je te lezen en om wat foto's te mogen zien. Wat heerlijk dat de eerste dagen als een warm bad voor je waren. Ik wens je nog heel veel van deze dagen toe en natuurlijk Gods zegen over alles wat nog komen gaat! Liefs, Aniek

  • 13 September 2014 - 15:54

    Jeany Seeleman:

    Leuk om te lezen Debbie,wens je veel zegen in deze periode.

  • 13 September 2014 - 16:36

    Aart:

    Hey Debbie, leuk om de verhalen van je te lezen en blij dat je al een beetje je draai hebt gevonden. Wacht de prachtige foto's af, je zit in een mooie omgeving dus dat moet wel lukken :)
    Veel plezier en suc6 aanstaande maandag, jou kennende gaat dit allemaal lukken.
    Groet Aart


  • 13 September 2014 - 18:49

    Anna:

    Hey Debbie,

    Dank je wel voor je leuke en uitgebreide berichtjes! Het komt allemaal goed!! En ik ben heel benieuwd naar wat je allemaal zal ontdekken en beleven. Gods zegen en geniet van de komende tijd. Ik hoop en bid dat het erg speciaal voor je mag worden!

  • 13 September 2014 - 19:10

    Mirjam Den Boer:

    Super leuk om over je avonturen te lezen Debbie! Je beleeft al zoveel in de korte tijd dat je er bent. Leuk ook dat je er foto's bij hebt gedaan. Geeft toch een indruk! Veel plezier vanavond met de quizavond! ;-) xx

  • 13 September 2014 - 21:10

    Alex Smits:

    Ha die Debbie,

    Wat leuk dat ik zo je avontuur kan meebeleven! Hartstikke leuk allemaal.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Ik zal voor je bidden! Ik vind het in iedergeval nu al fantastich dat je de stap hebt genomen. Succes en veel plezier. Groetjes Alex

  • 14 September 2014 - 21:17

    Tante Jenny:

    Hi Debbie, I am so glad to hear that everything went so well, sounds like you are really enjoying your
    adventure in England.
    What a surprise you must have had when I didnt turn up to help take you to Schiphol and instead of
    me Ron Borgdorff came to see you off! Wasnt that kind of him, I thought it was so nice.
    I am sure you are really, really busy and won't have much time to write your blog but if you do I hope to
    read it and keep track of how you are getting on.
    Take care now and God bless.
    Tante Jenny and ome Jan.

  • 23 September 2014 - 18:33

    Lida Kuiken:

    Hey Debbie,

    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat, en wat leuk dat je er al foto's bij hebt gezet.
    Op deze manier kunnen wij met je mee reizen door Engeland ( door jou ogen ).
    Hoe is het eten??????
    Wij kijken uit naar je volgende bericht ( met foto's hahaha )
    Een lieve groet van ons en een kopje van .......... Tommie, Beauty, Misty en.... Kimba xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 11405

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: