De laatste keer.... - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu De laatste keer.... - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

De laatste keer....

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

05 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo lieve allemaal,

daar is die dan eindelijk weer: mijn wekelijkse update! Ongelofelijk dat dit één van de laatste keren is dat ik deze schrijf (maak je geen zorgen; er volgen er nog minstens twee!). Dat denk ik de laatste dagen wel vaker; het is de laatste keer....

Afgelopen zaterdag was het de laatste keer voor mijn studentenkerk en dus zijn we met elkaar uit eten geweest. Super gezellig, maar ook wel raar om nu echt afscheid te nemen. Ik kreeg een super lieve kaart van de groep en moest plechtig beloven hen op de hoogte te houden van mijn belevenissen in Nederland. Dat deed mij wel beseffen dat dit avontuur nog lang niet afgelopen is. Ik ben dan straks wel niet meer in Engeland, maar de contacten zijn er nog steeds en daar mag ik van blijven genieten (gelukkig!)!

Afgelopen dinsdag was het de laatste keer dat we community group hadden met onze hele groep. Dat kon ik natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan en aangezien het bijna Sinterklaas was, heb ik deze twee redenen voor een feestje mooi gecombineerd. Ik heb mijn eigen variant van het dobbelsteenspel gemaakt en dat hebben we met z'n allen gespeeld. Dan zie je meteen de culturele verschillen. Eén van de opdrachten was namelijk 'steel een cadeau van iemand of pak een opdracht'. Alle Engelsen gingen voor de opdracht, want van iemand stelen? Dat kan niet, hoor! Ondanks dat was het een geweldige tijd en ik heb na afloop nog meerdere keren gehoord hoe leuk het wel niet was. Met andere woorden: een geslaagd Sinterklaas afscheidsfeest!

Afgelopen woensdag was het de laatste keer...Panto! Het was eindelijk tijd voor de grote uitvoering en wat was het leuk! Alles ging precies zoals het moest (of misschien nog wel beter) en het publiek genoot. Wat wil je nog meer?! Het enige jammere is nu dat we dus niet meer hoeven te oefenen; dat was nu juist altijd zo genieten! Maar gelukkig hebben we de foto's nog om na te genieten en binnenkort kunnen we zelf alles nog eens goed terugkijken, want alles is gefilmd. Kan ik eindelijk zien wat er zo grappig was, toen ik achter de schermen klaar stond om op te gaan!

Afgelopen woensdag was het ook de laatste keer dat ik hier op Redcliffe College een presentatie in het Engels moest geven. Ik heb aan het begin maar meteen open kaart gespeeld: 'jongens, ik ben zo zenuwachtig ik denk erover om maar meteen weer om te keren en de klas uit te lopen'. Natuurlijk deed ik dat niet (al deed ik wel alsof ik het zou doen) en het viel best mee met de zenuwen, maar ja, je moet je thema toch op een creatieve wijze introduceren?! Als je het nog niet geraden had, het thema van de presentatie was 'zelfbeheersing en leiderschap'. Ondertussen weet ik dat ik ook voor deze presentatie een goede beoordeling heb, dus ik ben weer super blij!

Vandaag was het de laatste keer dat ik met sommigen van mijn vrienden geluncht heb! We hebben hier namelijk twee soorten studenten: Redcliffe en Wycliffe studenten. De studenten die hier zijn voor de Wycliffe training (voor vertalingswerk) hebben vandaag hun cursus afgerond en sommigen vertrekken daarom dit weekend al. Ja...dan begint het afscheid nemen! Er zijn leukere dingen, maar gelukkig kunnen we terugkijken op een reuze gezellige tijd!

En zo ga ik de komende week ook in: nog even extra genieten van alles, nu het nog kan. En ondertussen kijk ik stiekem ook al een beetje vooruit naar de keren dat ik kan zeggen 'dit is de eerste keer weer...', want dat komt er natuurlijk ook weer aan. De eerste keer dat ik met mijn familie kan praten op zondagavond, zonder dat de helft van hun woorden wegvalt door de slechte Skype-verbinding. De eerste keer weer hutspot eten. De eerste keer weer....zo kan ik nog wel even doorgaan!

Maar dat doe ik maar niet! Alleen nog dit: deze week in Engeland kent ook een eerste keer, namelijk de eerste keer dat ik een Sinterklaas cadeau kreeg van Engelse vrienden (ja, ze hadden speciaal aan ons Nederlanders gedacht op deze feestdag!)! Benieuwd wat het is? Check de foto's!

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor alle mooie laatste keren!
- Dankpunt: voor alle opdrachten die ik heb kunnen afronden; ik hoef er nog maar één (deze moet ik in januari inleveren)!
- Gebedspunt: voor een hele goede, gezellige laatste week en een goede voorbereiding van mijn reis naar Nederland.

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 05 December 2014 - 22:56

    Mirjam Den Boer:

    Wat een leuk verslag toch weer! En die foto van panto is geniaal! Staat je goed! Nu wordt het aftellen! Geniet lekker van je laatste weekje!
    X

  • 05 December 2014 - 23:38

    Wil Wiebes:

    Wel eeh heleboel "laatste keren", maar zo te lezen heb je weer een fijne week gehad. Die herinneringen pakt niemand je af!!!
    Geniet nog even van die laatste week.
    Groetjes, ook van John,
    Wil Wiebes

  • 08 December 2014 - 11:18

    Frank Schneider:

    Wat is dat snel gegaan Debbie, maar wat een mooie ervaringen heb je opgedaan. Fijn dat je er (nu al) met zoveel dankbaarheid op terugkijkt!

    Goede 'laatste dagen' gewenst!

    Hartelijke groeten,
    Frank

  • 10 December 2014 - 00:21

    Helma:

    Hoi Debbie,
    Met veel plezier heb ik je verhalen gelezen maar ik kijk er ook naar uit om ze live te horen.
    Geniet van je laatste week en tot snel.
    Gr. Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 11393

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: