Ik ben weer in Nederland - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Ik ben weer in Nederland - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Ik ben weer in Nederland

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

14 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo lieve allemaal,

Een aantal van jullie heeft mij al weer gezien, maar even een kort bericht zodat iedereen het weet: ik ben weer in Nederland!

Gisteravond rond 20.00 uur ben ik geland na een lange, maar goede reis. Op Schiphol stond al een heel ontvangstcomité klaar om mij welkom te heten, thuis hing er een slinger voor het raam (gemaakt door mijn geweldige buurmeiden Megan en Amber met hun vriendinnetjes) met 'welkom thuis' en Mirjam had een geweldig mooie taart gemaakt waarvoor ze wel 4 uur in de keuken had gestaan. Wat een geweldige ontvangst, toch?!

Het is heerlijk om weer thuis te zijn, al voelt het ook nog wat raar. Mijn avontuur in Engeland is definitief voorbij en mijn leventje in Nederland krijgt langzaamaan weer een beetje vorm. Het zal nog wel een paar daagjes duren, voordat ik dat helemaal besef.

Ik heb volop genoten van mijn tijd in Engeland en kan met zekerheid zeggen dat het mij nog veel meer heeft opgeleverd dan ik van tevoren had gedacht. Toen mij vrijdag op Redcliffe College werd gevraagd om het in één zin samen te vatten, zei ik: Redcliffe heeft mij geholpen om nog meer mijzelf te worden, als persoon en als professional. En dat is echt zo! Ik heb mijzelf veel beter leren kennen; ik weet beter wie ik ben en wat mijn talenten zijn (en wat niet). Maar ik heb ook ontzettend veel geleerd wat ik kan gebruiken in mijn toekomstige werk en heb bovenal toch echt bevestigd gekregen dat ik in Nederland aan het werk wil en niet ergens in het buitenland. Op de vraag wat het hoogtepunt was tijdens mijn verblijf in Engeland kan ik dan ook geen goed antwoord geven; de hele periode is een hoogtepunt in mijn leven. Het heeft mij zoveel gebracht!

Nu ik terug ben, kan ik ook langzaamaan vooruit gaan kijken naar volgende hoogtepunten, die zeker zullen komen. Zoals lekker kerst vieren met mijn familie, mijn masterthesis schrijven, bezoek uit Engeland in februari en in juni het afstuderen. En wat dan? Iedereen vraagt het, maar het antwoord laat helaas nog even op zich wachten. Wat ik weet is dat ik als missionair werker in Nederland aan de slag wil, maar met welke organisatie/kerk is nog niet duidelijk. Dat hoop ik de komende 6 maanden duidelijk te krijgen. Zouden jullie willen meebidden dat ik daarin ook Gods leiding mag ervaren en op de plek terecht kom die Hij allang voor mij op het oog heeft?

Ter afsluiting wil ik jullie, mijn trouwe achterban, ontzettend bedanken. Elke keer dat er weer een berichtje werd geplaatst op dit weblog, er een mailtje binnenkwam in mijn mailbox of er een kaart in mijn postvakje op Redcliffe lag, wisten jullie een brede glimlach op mijn gezicht te toveren. Jullie zijn fantastisch en ik zie er ontzettend naar uit om jullie weer allemaal in levende lijve te ontmoeten!

Dat gezegd hebbende, komt er een einde aan mijn weblog hier. Maar toch is dat niet het laatste woord dat ik schrijven zal. In Engeland kreeg ik namelijk regelmatig de vraag of ik niet een gebedsbrief schrijf. Aangezien ik binnen korte tijd echt als missionair werker aan de slag hoop te gaan in Nederland en ik nu al zo'n trouwe groep heb die met mij meeleeft, leek dit mij een goed moment om hiermee te beginnen. Wil je daarom eens in de twee maanden op de hoogte worden gehouden van mijn belevenissen als missionair werker (ik zal zowel in het Engels als Nederlands schrijven), stuur dan even een mailtje of berichtje.

Nogmaals bedankt voor alles!

Liefs, Debbie

  • 14 December 2014 - 18:33

    Nicole Den Boer:

    Wat fijn dat je weer heelhuids in Nederland bent aangekomen. Je kan geweldig schrijven. Leuk dat we van een afstandje mee hebben mogen genieten van jouw avontuur. Het ga je goed Debbie!

  • 15 December 2014 - 11:32

    Dorina:

    Lieve Debbie,
    Wat heerlijk dat je weer thuis bent, weliswaar met gemengde gevoelens. Neem je tijd dan ook om alles opnieuw te waarderen hier in Nederland. Je hebt een schat aan ervaringen en die zitten in jou hart, voor altijd, en het gaat met je mee, waar je ook heengaat.
    Ik heb genoten van je verhalen. En ik wil graag op de hoogte blijven van jou werk als missionair werker hier in ons landje.
    liefs van Dorina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 2210
Totaal aantal bezoekers 11394

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: