Nog even genieten - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Nog even genieten - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Nog even genieten

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

28 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo lieve allemaal,

wat vliegt de tijd toch weer om; het is alweer vrijdag! Over twee weken ben ik druk met het pakken van mijn koffers om weer jullie kant op te komen! Ik kan het mij haast niet voorstellen dat ik Redcliffe College ga verlaten, maar ik zie er naar uit om jullie allemaal weer te zien!

Voor nu geniet ik echter nog even van mijn tijd in Engeland! Bijvoorbeeld van de kerstsfeer die er nu al volop is. Afgelopen zaterdag ben ik met een vriendin naar de kerstmarkt hier in Gloucester geweest. Ik denk dat het de grootste kerstmarkt is waar ik ooit ben geweest en het leuke was dat veel verkopers gekleed waren in de Victoriaanse stijl! Dan heb je echt het gevoel dat je een Engelse kerstmarkt bezoekt! Om dat gevoel nog wat te versterken hadden sommigen mij aangeraden om gepofte kastanjes te proberen. Zo gezegd, zo gedaan; wij een zakje gepofte kastanjes gekocht. Maar ja, hoe eet je die dingen eigenlijk? Eerst maar eens proberen wat er gebeurd als je er één zo probeert te eten; nou dat lukt niet kan ik je vertellen. Dan breek je bijna je tanden. Dan maar een rustig plaatsje opzoeken aan de zijkant van de weg en de schil er af pellen. We voelden ons net eekhoorntjes! Maar uiteindelijk konden we ze dan toch eten en ik moet zeggen dat het best meevalt; het heeft wel wat weg van aardappel!

Waar ik ook nog even van kan genieten zijn alle voorbereidingen voor ons kersttoneelstuk. Woensdag is het zover, de grote show, en we zijn dan ook hard aan het oefenen. Ik heb echt het gevoel dat ik mee draai in een professionele theaterproductie, want wat zit het goed in elkaar qua organisatie en techniek! Ik kan nog niet teveel verklappen over de inhoud, omdat mijn Nederlandse medestudenten mijn blog ook wel eens lezen. Wat ik wel kan vertellen is dat het een echt typisch Engels toneelstuk is, namelijk een pantomime. Dat betekent dat het een humoristisch stuk is gebaseerd op een bekend sprookje/verhaal. Super leuk om dat eens mee te maken en er zelfs onderdeel van te zijn!

Natuurlijk geniet ik ook nog even van de lieve mensen hier. Gezellig nog wat spelletjes doen, samen Sinterklaas en Kerst vieren en nog veel meer. Nog even mooie herinneringen creëren, nu het nog kan.

En niet te vergeten geniet ik natuurlijk ook nog van het studeren. Ik schiet al aardig op met alle opdrachten en het is nog steeds allemaal heel interessant! Het is echt een goede voorbereiding voor als ik straks daadwerkelijk als missionair werker aan de slag ga! Het leukste van alles was deze week dat ik het grootste deel van de tijd niet alleen zat te blokken, maar gezelschap had van mijn buurvrouw Christien. Erg aanstekelijk als iemand anders naast je hard zit te studeren, maar ook erg fijn als iemand je aan de theepauze herinnert. Dus, Christien, bedankt voor de gezellige week!!!

Ja, waar kan ik nog meer van genieten? Van alle lieve kaartjes en mailtjes van het thuisfront, die een glimlach op mijn gezicht toveren en maken dat ik toch ook echt wel zin heb om naar huis te komen. Van een staaf drop die een docent speciaal voor de Nederlandse studenten had gekocht op de kerstmarkt. Van de zak chocoladepepernoten die nu tussen mij en Christien in ligt, gekregen van mijn familie zodat we toch mee kunnen genieten van al het lekkers rond Sinterklaas. En zo kan ik nog wel even doorgaan.... Wat heb ik toch veel om dankbaar voor te zijn!

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor al de grote en kleine dingen waarvan ik mag genieten!
- Gebedspunt: willen jullie bidden voor een goede laatste twee weken?

Een heel fijn weekend allemaal!!!

Liefs, Debbie

  • 29 November 2014 - 08:04

    Jan En Margo Den Boer:

    Elke keer genieten we weer van jouw verhalen. Geweldig hoe je dat allemaal beschrijft. Heel veel succes met de laatste loodjes en tot gauw. Liefs papa en mama

  • 29 November 2014 - 19:49

    Aart:

    Nou Deb volgens mij gaat het heel erg goed met je :) geniet nog even van je laatste weekjes.
    Fijn dat we je weer voor de kerst mogen begroeten.

    Greetz Aart

  • 30 November 2014 - 00:20

    Annemieke :

    Superleuk om te lezen Debbie! nog heel veel plezier en succes daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 11398

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: