It's the most wonderful time of the year! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu It's the most wonderful time of the year! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

It's the most wonderful time of the year!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

21 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo lieve allemaal,

Hoe raak je beter in de kerststemming dan met een chocolaatje uit de Adventskalender in je mond, een kerstliedje aan via Youtube dat je moet oefenen voor het toneelstuk en een bezoek aan een kerstmarkt in het vooruitzicht? Ik zou het niet weten!

En ik moet zeggen: wat ben ik blij met al die voorpret voor kerst, want dat helpt ontzettend om de stemming erin te houden tijdens al het studeren! Want gestudeerd wordt er weer volop! Essays schrijven, presentaties oefenen...het is dagelijkse kost!

Ik heb nog meer tijd dan anders om aan mijn opdrachten te werken, omdat ik heb besloten om mij nu helemaal te focussen op de vakken waarvoor ik in eerste instantie ben gekomen. Dat betekent dat ik niet langer de colleges bijwoon van twee andere modules, namelijk 'Christian-Muslim encounter' en 'Inductive Bible Study'. Het was al de bedoeling dat ik van deze modules alleen colleges zou volgen als ik tijd had, maar de beslissing om daadwerkelijk te stoppen is nooit gemakkelijk. Nu ik eenmaal de knoop heb doorgehakt ben ik er echter heel blij mee. Het geeft mij veel meer rust om te werken aan mijn opdrachten en deze week heb ik daardoor al zoveel kunnen doen!

Deze week heb ik ook mijn eerste 'officiële' cijfer terug! Eerder schreef ik al dat ik een goede beoordeling voor mijn presentatie over de Alpha-cursus had ontvangen. Dit cijfer wordt echter gecombineerd met het cijfer van een reflectieverslag; samen vormen ze dus het officiële cijfer. Nu blijkt dat het cijfer helemaal niet veranderd, omdat ik voor mijn reflectie hetzelfde cijfer heb. Super blij mee!

En ik heb nog iets gekregen deze week...mijn officiële Redcliffe Hoodie! Voor zover ik weet laat iedere universiteit hier wel truien ontwerpen met het eigen logo erop. Eigenlijk heel slim, want dan heb je veel 'levende reclameborden'. En ik ben dus nu een 'levend reclamebord' voor Redcliffe College! Geen probleem, want ik kan het iedereen aanraden! En zo'n trui herinnert mij zelf straks in Nederland ook steeds weer aan mijn leuke tijd hier!

Op dit moment word ik juist elke ochtend weer even aan Nederland herinnerd. Elke dag zeggen mijn medestudenten namelijk: 'O, is het weer tijd voor een typisch Nederlands ontbijt?' en alle gasten kijken verbaasd wat ik nu toch doe. Behalve die ene keer toen één van de Engelse gasten zei: 'Hee, dat is van Jumbo Supermarkten'. Toen zat ik verbaasd te kijken, want hoe kent een Engelse nu 'mijn' Jumbo (gewoon een paar jaar in Nederland wonen, natuurlijk!)? Benieuwd wat mijn typische Nederlandse ontbijtje is? Check de foto!

Een andere traditie die ik hier heb geïntroduceerd (niet typisch Nederlands, maar de meeste Engelsen kennen het niet) is het spelen van 'Ligretto'. Mirjam en mijn vader hebben dit meegebracht naar Engeland en sindsdien spelen we het hier elke week minstens één keer. Even lekker een kort spelletje 's avonds of tussendoor, waarbij je aan niets anders hoeft te denken dan nummers en kleuren. Wie wil dat niet?! Dus pas maar op, Ligretto-spelers, ik kom super getraind terug!

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: dat God mij heeft geholpen om keuzes te maken wat betreft de te volgen modules deze laatste weken.
- Dankpunt: Voor het eerste 'officiële' goede cijfer.
- Gebedspunt: Willen jullie blijven bidden voor gezondheid en wijsheid tijdens deze laatste periode van afronding?

Een heel fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 21 November 2014 - 20:51

    Wil Wiebes:

    Hoi Debbie,
    Wat fijn dat je eerste officiële cijfer zo goed was, joh. Echt loon naar werken dus. Zo te horen kom je echt in de kerstsfeer daar. Geniet maar lekker van je chocolaatjes uit de adventskalender.
    Wel goed van je dat je die beslissing hebt genomen om die modules te laten schieten. Het is best jammer, maar zo kun je toch al je aandacht geven aan de "hoofdvakken".
    Nou, nog veel succes met al je opdrachten.
    Groetjes, ook van John,
    Wil Wiebes

  • 22 November 2014 - 00:03

    Marja:

    Hallo Debbie,

    Wat leuk om iedere week zo'n gezellig verslagje van jou te lezen.
    Ennn... die Fair Trade Hagelslag is natuurlijk helemaal Top.
    Grappig dat je daar al helemaal in de Kerstsfeer komt, terwijl ik
    probeer hier Sinterklaas scherp te krijgen.
    Ik wens je heel veel succes met het schrijven van je essays en het oefenen van
    je presentaties.
    Het gaat je vast wel lukken.
    Liefs
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 11537

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: