De herfst doet zijn intrede - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu De herfst doet zijn intrede - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

De herfst doet zijn intrede

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

10 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo allemaal,

van verschillende mensen begreep ik dat de herfst in Nederland echt begonnen is. Nou, ik kan jullie vertellen dat dit in Engeland ook het geval is. Sinds maandag is het hier echt herfstachtig met flinke regenbuien en een veel lagere temperatuur. Het moest er een keer van komen!

Van het weekend heb ik met wat studiegenoten daarom nog maar even van het mooie weer genoten. Zaterdag zijn we naar Bath geweest, echt een fantastisch mooie plaats! En zondag naar het prachtige 'Haresfield Beacon'. Ik heb een paar foto's bijgevoegd, zodat jullie mee kunnen genieten.

Met de komst van de herfst heeft ook de griep zijn intrede gedaan op Redcliffe College en deze heeft mij helaas niet overgeslagen. Ik ben niet geheel gevloerd, maar voel mij ook niet topfit. Aangezien maandag mijn collegeweek van de mastermodule begint, betekent dit dat ik nu probeer zoveel mogelijk vitamines binnen te krijgen en mijn rust te pakken. Het fijne aan Redcliffe College is op zo'n moment dat iedereen naar elkaar omkijkt. Mensen hoeven maar te merken dat je niet lekker bent en ze bieden meteen aan om boodschappen voor je te doen en bidden voor je dat je toch snel mag opknappen.

Maandag begint dus mijn collegeweek van de mastermodule 'the practice of Christian mission in Europe'. Voor deze module hebben we maar één collegeweek, maar dat is dan wel meteen een intensieve week met activiteiten van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Naast een groot aantal colleges gaan we ook een aantal keer op excursie in 'Gloucester' zelf. We zullen dan organisaties/kerken bezoeken die op een unieke manier vorm geven aan missie. Ook geef ik in deze week de presentatie over de Alpha cursus. Ik heb ontzettend veel zin in deze week! Ik verwacht dat ik ontzettend veel ga leren en dat het een aanvulling is op mijn master in Nederland.

Alle colleges in één week betekent ook dat alle voorbereiding in één keer moet plaatsvinden. Afgelopen week heeft daarom, naast colleges volgen, vooral in het teken gestaan van het voorbereiden voor volgende week. Mijn presentatie is zo goed als klaar. Nog een paar keer oefenen om ervoor te zorgen dat ik het vrij vloeiend in het Engels kan doen; sommige medestudenten hebben zich al aangeboden als proefkonijn, dus ik kan zelfs oefenen voor publiek! Nog wat leeswerk te gaan en dan ben ik er klaar voor!

Tijdens het boodschappen doen deze week onderging ik trouwens wel echt een 'culture shock'. Omdat ik wat fruit wilde kopen en mijn klasgenoten ervan overtuigd waren dat dit bij Asda goedkoper was, gingen we naar Asda. Dit is de grootste supermarkt in de stad en het is op loopafstand van College. Eenmaal binnen kon ik mijn ogen niet geloven: het leek wel een Ikea! Ze hadden echt van alles: van eieren tot kleding en van een heel assortiment verjaardagstaarten tot een heel gangpad met speelgoed. Ze hebben er zelfs een restaurant in de supermarkt. Echt ongelofelijk! Ik dacht dat ze zulk soort winkels alleen in Amerika hadden, maar volgens mijn klasgenoten heb je wel meer van zulke winkels in de grote steden hier.

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor het mooie weer in de eerste maand van mijn verblijf hier, waardoor ik volop heb kunnen genieten van de mooie omgeving.
- Dankpunt: dat de voorbereidingen voor mijn presentatie zo goed zijn gegaan. Willen jullie bidden dat de presentatie zelf ook heel goed zal gaan?
- Gebedspunt: willen jullie bidden voor een hele goede collegeweek, dat het inderdaad heel verrijkend mag zijn en dat ik fit genoeg ben om het intensieve programma goed te volgen?

Een heel fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 10 Oktober 2014 - 22:19

    Jan En Margo Den Boer:

    Natuurlijk bidden we met je mee voor gezondheid en dat je fit genoeg mag zijn voor de komende week. Rust van het weekend goed uit en heel veel succes. Liefs, papa en mama

  • 11 Oktober 2014 - 22:06

    Elise Damm:

    Wauh, wat een mooie foto's Debbie! Heel veel beterschap, veel zegen met je presentatie, en ja hier heerst ook een griepje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 11400

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: