En dan is het alweer tijd voor vakantie - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu En dan is het alweer tijd voor vakantie - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

En dan is het alweer tijd voor vakantie

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

24 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo allemaal,

het is niet te geloven, maar toch echt waar: het is al weer tijd voor de 'term break' - de vakantie precies in het midden van dit semester!

Komende week zijn er dus geen colleges en kan ik het wat rustiger aan doen. Hoewel ik van plan ben om wel te werken aan mijn opdrachten, is er ook tijd voor ontspanning. Op donderdag heb ik bijvoorbeeld een 'Dutch day' gepland en ga ik met 3 Nederlandse studiegenoten op pad (waarheen is ook voor ons nog een verrassing). En op vrijdag krijg ik Nederlands bezoek...jawel, dan komen mijn vader en Mirjam! Ik heb er ontzettend veel zin in om hen weer te zien en hen te laten zien waar ik nu precies woon!

Afgelopen zaterdag waande ik mij trouwens echt weer terug in Breukelen. Mijn buurtjes herkennen het vast: ik hoorde het geschreeuw van wat eksters en keek naar buiten om te zien wie de eksters nu weer zaten uit te dagen. In Silversteyn zijn de katten altijd het slachtoffer van hun plagerijen, maar hier op Redcliffe was het slachtoffer toch heel wat anders. Het was een eekhoorntje die zijn mannetje best wist te staan. Het ene moment zat de ekster achter de eekhoorn aan, het andere moment was het juist andersom. Super grappig om te zien! Ik heb wat foto's bijgevoegd, zodat jullie mee kunnen genieten.

Hier in Engeland zijn we trouwens al druk bezig met de voorbereidingen voor kerst. Op 3 december (ja, nog voor Sinterklaas!) hebben we namelijk een Christmas party, compleet met toneelstuk. We zijn hiervoor nu al druk aan het oefenen. Het belooft een heel leuk stuk te worden; wij hebben al ontzettend veel lol tijdens de voorbereidingen, dus ik ben benieuwd naar de reactie van het publiek (medestudenten en docenten). Nooit gedacht dat ik ook nog in een Engels toneelstuk zou spelen!

Afgelopen update vroeg ik gebed voor een medestudent die erover nadacht om naar Sierra Leone te gaan om daar te helpen bij de verzorging van Ebola-patiënten. Ze heeft besloten te gaan en gisteren hebben we afscheid van haar genomen. Zij vertelde dat ze niet bang is om te gaan en bereid is om het risico te nemen dat ze zelf ziek wordt, omdat ze weet dat het leven niet ophoudt bij de dood. Dat heeft mij zo geraakt! Ik denk dat ik gerust kan zeggen dat ik minstens zoveel leer door de colleges als door tijd door te brengen met de inspirerende mensen om mij heen!

Een paar weken terug vroeg ik ook gebed voor het vinden van een kerk waar ik mij thuis voel. Afgelopen weekend heb ik er wel twee gevonden. De eerste kerk is een kleine studentenkerk op zaterdagavond, de tweede kerk heb ik via een klasgenootje ontdekt. Zo fijn om ook daarin je plekje te vinden.

Wat trouwens heel mooi was: bij de studentenkerk hadden we donuts over, dus die zijn we na de meeting gaan uitdelen aan de daklozen in Gloucester. Het feit dat we de tijd namen om een praatje te maken en donuts uit te delen werd zo gewaardeerd. Na zo'n wandeling heb je echt het gevoel dat je je tijd goed hebt besteed!

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor de mooie mensen hier op Redcliffe College en het feit dat we elkaar tot inspiratie mogen zijn.
- Dankpunt: voor het feit dat ik mijn plekje heb mogen vinden hier in de plaatselijke kerken.
- Gebedspunt: voor een goede vakantie, waarin ik echt even kan bijtanken om er daarna weer met frisse moed tegen aan te gaan.
- Gebedspunt: voor een goede reis voor mijn vader en Mirjam

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 24 Oktober 2014 - 20:00

    Wil Wiebes:

    Hoi Debbie,

    Wat leuk om te horen dat je ook nog aan Silversteyn herinnerd wordt. Ik kan mij voorstellen dat je van het eekhoorntje en de vogels heb genoten. De foto's zijn ook leuk.
    Ik vind dat hier alles al vroeg voor de Kerst begint, maar daar dus ook. Hopelijk hebben jullie heel veel plezier met het toneelstuk. Lijkt me erg leuk.
    Ik wens je - ook namens John - een hele fijne vakantie. Doe een beetje rustig aan en geniet met volle teugen van het weekend met je vader en Mirjam!!!!

    Groetjes, Wil

  • 25 Oktober 2014 - 07:57

    Jan En Margo Den Boer:

    Hoi Debbie,

    Elke keer kijken we weer uit naar je leuke verhalen. Wat beleef je daar ontzettend veel en wat maak je een hele mooie geestelijke groei door. Nou je vader en Mirjam hebben er ontzettend zin in om jouw omgeving te zien en iets mee te maken van het gemeenschapsleven daar. Geniet er maar van als ze bij je zijn!
    Heel veel zegen en veel plezier in je vakantie.
    Liefs, papa en mama

























  • 25 Oktober 2014 - 19:40

    Mirjam Den Boer:

    Zo'n zin om jou weer te zien!!! :-) Super leuk om je verhalen weer te lezen!

  • 27 Oktober 2014 - 18:51

    Nella Van Voornveld:

    Leuk om al het wel en wee over jouw te lezen, hoewel er gelukkig weinig wee is en je van alles geweldig geniet.Ik vind het verhaal van je medestudente erg moedig en leerzaam.
    Ben benieuwd hoe het toneelstuk straks gaat..groetjes ook van mijn man.

  • 29 Oktober 2014 - 20:51

    Jeroen & Gerdiene En Kids:

    Leuk om je verhalen te lezen. Geniet van de dagen met je vader en zus! Groetjes en liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 11404

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: