Hoor de wind waait door de bomen - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Hoor de wind waait door de bomen - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Hoor de wind waait door de bomen

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

07 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo lieve allemaal,

aan het bovenstaande liedje moest ik vandaag denken. De wind waait hier namelijk door de bomen, de regen klettert tegen de ramen en zelfs binnen is het op sommige plaatsen gewoon koud. Maar gelukkig heb ik dankzij het bezoek uit Nederland een echte Nederlandse oplossing hiervoor: vanavond lekker met een warme, Nederlandse kop thee en een zak pepernoten op de bank samen met wat medestudenten tv kijken! Heerlijk; ik heb er al zin in!

Gelukkig was het weer vorig weekend een stuk beter, toen mijn vader en Mirjam op bezoek waren! Het was echt heel leuk om hen weer even te zien en bij te kunnen praten. We skypen wel regelmatig, maar dat is toch anders. Samen met hen heb ik de omgeving nog wat meer ontdekt; we zijn een dagje naar Cheltenham geweest (een stad in de buurt) en hebben daarnaast de hoogtepunten in Gloucester bezocht. Zo ben ik nu eindelijk naar een 'even song' in the Cathedral geweest, een echte traditionele Anglicaanse kerkdienst. Heel bijzonder om dit mee te maken; het is zo anders dan ik gewend ben, maar wel heel mooi.

Ook hebben mijn vader en Mirjam wat van het leven op College kunnen proeven. Het samen eten, de morning devotion (samen zingen & iemand houdt een kort praatje), het samen gezellig spelletjes doen en natuurlijk het Engels praten! Het leuke is dat ze nu ook de meesten van mijn vrienden hebben kunnen ontmoeten; dan hebben ze tenminste een beeld bij alle verhalen.

Het is ontzettend jammer dat mijn moeder die kans helaas niet had; zij kon de reis niet maken vanwege haar gezondheid. We hebben je echt wel gemist hoor, mam!! Maar ik ben ontzettend blij met alle lieve vrienden, buren en familie die ervoor hebben gezorgd dat mijn moeder toch ook een leuk weekend had! Het was ontzettend fijn om te weten dat ze niet alleen zat, dus ontzettend bedankt daarvoor!!!!

Op dinsdagochtend was het opeens wel heel stil, nadat ik Mirjam en mijn vader naar de bus had gebracht. Mirjam sliep namelijk bij mij op de kamer, dus bijna elk wakker moment was er wel iemand om mij heen. Maar gelukkig viel er genoeg te doen en zijn er hier zoveel leuke mensen.

Met nog iets meer dan vijf weken te gaan, ligt nu namelijk alle focus op het schrijven van essays en presentaties. Als ik geen colleges heb, zit ik dan ook druk te typen of te lezen. Ik heb al twee van de zes opdrachten afgerond, dus nog even en ik ben over de helft. Op dit moment focus ik mij vooral op het ontwikkelen van een product dat bedoeld is om jongeren in contact te brengen met de Bijbel. Een ontzettend leuke opdracht om mee bezig te zijn! Elke twee weken hoop ik mij weer op een andere opdracht te richten.

Deze week was het ook weer tijd voor een echt typisch Engelse ervaring. Het was woensdag namelijk 'Bonfire Night'. Hier op College hebben we dat 's avonds gevierd met kampvuur, vuurwerk, warme chocolademelk en chocolade-appels (benieuwd wat het is? Kijk bij de foto's!). Het was reuze gezellig!

Volgende week ziet er qua studie ongeveer hetzelfde uit als deze week: wat colleges en veel werken aan opdrachten. Maar het einde van de week hoop ik dan af te sluiten met weer twee typische Engelse ervaringen: een High tea & een Rugby match (Rugby is in Gloucester nog populairder dan voetbal!). Ik ben benieuwd!

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor de goede tijd die ik mocht hebben met mijn vader en Mirjam.
- Dankpunt: voor alle lieve vrienden, buren en familie die er voor mijn moeder waren toen zij alleen in Nederland bleef.
- Gebedspunt: willen jullie bidden dat het maken van de opdrachten toch heel voorspoedig mag gaan en dat het stuk voor stuk leerzame ervaringen zullen zijn?

Een heel fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 08 November 2014 - 15:46

    Jan En Margo Den Boer:

    Nou je vader en Mirjam hebben genoten! Ik geniet van hun verhalen en van jouw weblog. Ik kijk er elke week weer naar uit. Heel veel succes met je opdrachten. We staan biddend om je heen. Liefs van papa en mama

  • 08 November 2014 - 16:42

    Dorina:

    Lieve Debbie,
    Wat is het telkens weer genieten van je enthousiaste en positieve verhalen. Ben ook geïnteresseerd in je opdracht over jongeren in contact brengen met de Bijbel. Ik wens je een hele goede week toe.
    Liefs van Dorina

  • 08 November 2014 - 20:49

    Wil Wiebes:

    Hoi debbie,
    Wat fijn te horen dat jullie zo hebben genoten van dat lange weekend samen.
    Geniet lekker van de pepernoten en de Hollandse thee!!!
    En heel veel succes met je opdrachten.

    Groetjes, Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 11403

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: