Een geweldige eerste week! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu Een geweldige eerste week! - Reisverslag uit Gloucester, Verenigd Koninkrijk van Debbie Boer - WaarBenJij.nu

Een geweldige eerste week!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

19 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gloucester

Hallo allemaal,

hier weer een update van mij om jullie te laten weten hoe mijn eerste echte studieweek is bevallen. Om het maar kort samen te vatten: het is een geweldige, maar ook wat overweldigende week geweest!

In het weekend voor de colleges en ook gedurende de week heb ik de tijd gehad om de stad en omgeving wat beter te leren kennen. Gloucester is een fascinerende stad, die al eeuwen oud is. Ze hebben hier zelfs nog een stadsmuur daterend uit de eerste eeuw! Zondag en donderdagavond ben ik met enkele medestudenten naar Crikley Hill geweest om ook wat van de natuur te genieten. En genieten is het zeker, want het is hier prachtig! Ik heb wat foto's bijgevoegd om jullie een indruk te geven.

Naast al het genieten was het dus ook tijd voor de studie. Omdat ik meedraai in een apart programma, mag ik mijn eigen vakkenpakket samenstellen. Dat was wel even een uitdaging, want echt alles is zo interessant en leuk. Maar na wat gesprekken met docenten en medestudenten ben ik er toch uitgekomen en zijn dit de vakken waarop ik mij ga concentreren (dit zijn tevens de vakken die ik van tevoren had uitgekozen):

- The practice of Christian mission in Europe (een vak dat zich helemaal richt op missie in Europa)
- Scripture engagement (een vak over hoe je mensen in relatie met de Bijbel brengt)
- Leadership in life and ministry (dit is een vak over de vraag wie jij bent als leider).

Daarnaast zal ik nog bij enkele colleges van twee andere vakken zitten, namelijk 'christian and muslim encounter' (een vak over de ontmoeting tussen christenen en moslims) en 'soul care' (een vak over hoe je een ander kunt helpen te groeien in zijn/haar geloof). Een mooie kans om nog wat extra kennis op te doen!

Het leuke aan Redcliffe College is dat ze niet alleen lessen inplannen, maar bijvoorbeeld ook de 'Community group'. Dit is een groep studenten vanuit allerlei verschillende klassen die samenkomt om samen leuke dingen te doen, maar ook om dingen met elkaar te delen en voor elkaar te bidden. De bedoeling is dat dit echt een soort van familie binnen College kan zijn, doordat je elkaar als groep goed leert kennen. Naast deze ingeplande 'social time' hebben we hier ook een actieve studentengroep die bijvoorbeeld de wandelingen organiseert. Genoeg mogelijkheden dus om mensen te leren kennen!

Ik noemde aan het begin dat de week ook wat overweldigend was. Dat komt met name doordat je de hele tijd Engels spreekt en hoort. Net als veel van de andere buitenlandse studenten ervaar ik dat als best vermoeiend. Zouden jullie daarom voor ons willen bidden dat we snel gewend raken aan het communiceren in Engels?

Dank- en gebedspunten:
- Dankpunt: voor een goede start van de colleges en het samenstellen van een mooi, leerzaam vakkenpakket.
- Dankpunt: voor de ruimte die er is om andere studenten te leren kennen.
- Gebedspunt: dat wij, als buitenlandse studenten, snel gewend raken aan het communiceren in Engels.

Een heel fijn weekend allemaal!

Liefs, Debbie

  • 19 September 2014 - 19:13

    Jan En Margo Den Boer:

    Wat zijn wij toch dankbaar dat je deze kans hebt gekregen. Wat een prachtig landschap en we zien en merken aan alles dat je geniet. We staan biddend om je heen en hopen dat jullie steeds makkelijker in het Engels kunnen communiceren. Heel veel liefs van papa en mama

  • 19 September 2014 - 20:14

    Wil Wiebes:

    Wat fijn om te horen dat je het daar zo fijn hebt, Debbie. Het landschap en de natuur is echt mooi. Leuk dat het contact met andere studenten ook goed is en wat de taal betreft: dat zal steeds beter gaan. Succes en geniet!!!!

  • 20 September 2014 - 09:54

    Mirjam Den Boer:

    Wauw hé wat een mooi landschap Deb! Echt mooie foto's! Het klinkt echt alsof je een heel leuke tijd daarginds hebt. Daar ben ik blij mee! Ik hoop dat de vakken net zo leuk en interessant zijn zoals je verwacht! Ik bid met je mee!
    Liefs x

  • 22 September 2014 - 19:03

    Kees Haak:

    In Bali, Indonesia, kreeg ik via Van Houwelingen te horen dat je in buitenland zit, inclusief dit adres. Geweldig dat je deze kans hebt gekozen. Loop je zelf niet voorbij, hè, want er zijn zoveel leuke dingen te doen. Ik ben erg benieuwd waar je straks mee thuis komt. Een volledige handleiding, Mission in Europe??
    Zegen daar en groeten voor je medestudenten die ook Engels als 2e taal hebben. Je zult zien hoe snel je er in groeit als je elke dag niets anders om je heen hoort. Straks krijg je nog moeite met het Nederlands. Groeten, Kees

  • 23 September 2014 - 18:18

    Aart:

    Nou Deb volgens mij gaat het helemaal goed daar.
    Mooie omgeving, leuke mede studenten etc. Wat wil je nog meer?
    Lekker dat je je eigen vakkenpakket mag samenstellen, gaat goed komen hey :)

    Greetz Aart

  • 24 September 2014 - 20:45

    Hanneke:

    Fijn dat je nu al zo'n goede tijd hebt, ik wens je een heel goede en gezegende studietijd toe in Gloucester. Mooi land he. Hartelijke groeten, Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Ik ben Debbie en ik ben 24 jaar oud. Momenteel volg ik de master 'Missionaire Gemeente' aan de Theologische Universiteit in Kampen. Volgend studiejaar hoop ik de studie af te ronden. Maar voordat het zover is, eerst naar Engeland!! De reis die ik ga maken, staat in het teken van mijn studie.

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 11391

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 13 December 2014

Studiereis naar Engeland

Landen bezocht: